Komárno... moja srdcovka ♥

O tom ako som sa cítila pred cestou ☺

Zajtra cestujem na Slovensko, do Komárna! Mojho mesta ☺ Teda minulého mesta, z minulého života. Bývali sme tam dllllho..presnejšie asi 15 rokov. Bývali sme v dedinke pár kilometrov od Komárna v Novej Stráži. Bolo to to najlepšie miesto pre naše detstvo. Domček u lesa..kúsok od Dunaja. Hrozne rada na to spomínam. Ako sme sa hrali vonku, ako sme sa s bandou z ulice chodievali bicyklovať, na zmrzlinu, stavať bunkre. 


A už dneska sa tam zas vrátim...vždy ma chytá strašná nostalgia...spomienky...všetko sa to zo mňa vyrojí a mne sa chce strašne plakať. Viem, že už sme úplne inde..žijeme inde a vobec sa nemáme zle..ale chýba mi Komárno..myslím, že to tak už ostane navždy. ♥


Tentokrát tam mám namierené, okrem iného, kvoli dokladom :)
Keďže som tento rok dosiahla 26 rokov (už som sakra prekonala aj moju mamku, večnú 25 ročnú kočku!☺ ), moj občiansky preukaz dosluhuje. Jeho platnosť mi skončí v auguste. 
Dneska som volala na políciu do Komárna, chcela som si overiť či budú mať v stredu otvorené. Tak tam volám, skušám asi 8 čísiel vždy s inou koncovkou, ale nikto mi to nedvíhal, tak som zavolala na políciu nitrianskeho kraja a zdvihol to nejaký pán. A ja som skoro odpadla!!! ☺ Bože, ako mi toto chýba! Pán spustil..."polícia Komárno, s čím Vám možem pomocť..."  A to všetko s maďarským prízvukom a ja som myslela, že mu začnem do telefóna hovoriť veci typu.."ach bože, pán policajt hovorte, je úplne jedno čo, ale neprestávajte hovoriť..ani si neviete predstaviť ako to ladí mojim ušiam.." ☺☺Okey pán policajt ma prepojil na Komárno...a tam mi to zdvihla pani... a bože moj, aj ona!! Maďarský prízvuk....istenem... som fakt myslela, že odpadnem.. neviem čo budem robiť až zajtra dorazím do KN a všetci tam budú hovoriť maďarsky alebo mať prízvuk..a mne pukne srdce..akože fakt ☺☺Neviem či to dakto dokáže vobec pochopiť, čo to pre mňa znamená..ale milujem to!! ☺ Takže mi pani potvrdila, že budú mať v stredu otvorené, upresnila mi podrobnosti k údajom a cenám pre nový pas a rozlúčila som sa. 


Cestujem cez blablacar. To je taká šikovná vecička, možete si tam vyhľadať auto, s ktorým sa zveziete. Ja som tam našla jedného týpka čo cestuje z Prahy do Srbska, tak sa s ním zveziem..pojdeme cez Bratislavu, Győr a tam budem dúfať, že ma 12 km ovdezie cez Komárom až do Komárna, mojej cieľovej destinácie ☺ Keby to nevyšlo tak som si povedala, že budem stopovať. Poslednú dobu ma strašne láka stopovať..raz to určite skúsim, aj napriek všetkým nebezpečenstvám, ktoré na mňa vždy vychrlia ľudia, keď o tom začnem hovoriť ☺ Takže cesta bude určite veľmi zábavná, a neviem sa dočkať toho, keď prekročíme Slovensko- Maďarské hranice☺ a tie prejdem zajtra hneď dvakrát!! Juchuuu! ☺




Okrem dokladov mám namierené za kamarátkami ☺Lydkou a Majkou! Juuu ako sa teším! Sú to tie najlepšie osobky na celom svete! Úžasné, milé, krásne, nekonečne sa usmievajúce, proste moja fajta ☺☺ Už som o nich písala, s Lydkou som hrala hádzanú, a Majka je Lydkina sestra. V utorok máme v pláne s Lydkou ísť na crossfit do Komárna, a potom večer íst sadnúť na drink a na večeru s Majkou a jej detičkami. V stredu budem vybavovať doklady a potom pojdeme na lekci TRX, kde budem aj ako malé prekvapko, pre bývalé baby hádzanárky, s ktorými som hrala. Potom sa budeme aj s detičkami válať u bazénu v Novej Stráži a ja sa zájdem pozriet na "náš" domček. A vo štvrtok ráno dáme posledný cross s Lydkou a budem pádiť naspat do Brna. Teším sa ☺


Hraničný prechod :)




Za tie tri dni čo som tam strávila sa toho toľko udialo..tak pekne poporiadku... ☺


Som v Komááárne!! :)
Cesta z Brna do Komárna bola celkom rýchla, šla som s tým týpkom, ktorý cestoval do Srbska. Bol úplne v pohode, obstojne hovoril po česky, občas sme hodili angličtinu, niečo po srbsky a ja slovensky. Hrozne som sa tešila až prekročíme maďarské hranice, išli sme totiž cez Győr. Hned po hranici maďarské názvy..a ja som sa snažila každý jeden prečítať a prelúštiť. Kúsok od hraníc sme sa zastavili na benzinke, tak som si odskočila na záchod. A ako som ho hľadala, začala som si uvedomovať, že som v Maďarsku, takže keby som potrebovala s niečím pomocť, tak musím prepnúť na maďarčinu. Akurát keď som tak začala premýšlať nad úple banálnymi vetami...napadali ma anglicko-maďarsko-slovensko-české vety ☺ "Jó napot, legyen szives could you please help me?" ☺☺ Ešteže som žiadnu pomoc nepotrebovala ☺ Z Győru to bola rychlovka. Aby ste vedeli Komárno má dve časti, maďarskú- Komárom, a slovenskú- Komárno. Medzi nimi je Dunaj a spája ich dlhý most. Keď sme prechádzali cez most, škerila som sa ako blázon ☺ Srb ma vyhodil kúsok od centra, tak som šla na Lydku čakať na námestie, kde som si dala zmrzlinu. Po ceste centrom mi začalo pomaly dochádzať, kde to som. Furt som sa usmievala na všetky smery a v duchu si hovorila...ja som v Komárne, ja som v Komárne!!! ☺☺



Námestie v centre Komárna


Black CrossGym Komárno


Bože jak som sa tešila až sa zvítam s Lydkou! ☺ Je stále rovnaká! Úžasná, vždy úsmev na tvári, strelená ako ja...proste brutálna! Šli sme na obedík a kecali o všetkom možnom ☺ Poobede nás čakal crossfit. Black Cross Gym je úžasné miesto, som hrozne rada, že aj v Komárne rastú crossfit komunity. Spoznala som aj majitela  tohoto gymu Erika Fekete alias Enrico Black a rovno s ním  aj absolvovala tréning. Gym je parádny, atmosféra veľmi priatelská, cítila som sa tam fakt skvelo. Vobec mi neprišlo, že som tam vlastne úplne nová. WOD (Workout of a day) obsahoval mrtve ťahy a som velmi rada, že sme sa s Lydkou dostali k váhe 70kg, čo bola pre ňu zatiaľ najvyššia váha na mrtvy ťah. Ale ja si myslím, že by v pohode zvládla aj viac ☺Po tréningu sme boli riadne vyšťavené..ale ja som bola zase natešená na vítanie s Majkou a jej detičkami ☺


S Erikom a Lydkou po tréningu :) 



1. tréning :)


Majka presne ako Lydka, sa vobec nezmenila, stále rovnaká, úžasná maminka dvoch nádherných detičiek Ondrejka a Hanky ☺ Tak strašne už vyrástli...ten čas letí, niekedy je to až zarážajúce. Ondrejko tento rok nastúpi do školy, je z neho velký chlapec, je strašne bystrý a veľmi rád rozpráva ☺ A Hanička? Tá je jedno velké šidlo! Neposedí, nepostojí ani sekundu. Furt musí dačo vystrájať. Obdivujem Majku ako to s nimi dennodenne zvláda. ☺


Malá Hanka, velká Hanka a Ondrejko :)

Úrady
V stredu ráno som šla na políciu, kvoli dokladom. Šla som si požiadať o nový občiansky preukaz a cestovný pas. Na Slovensku žial úrady ako keby zaspali dobu. Otvárali 7:30, tak som tam pekne došla dačo pred pol, a tam pred dverami čakalo už asi 20 ľudí. Keď došla pani otvoriť dvere, nahrnuli sa všetci donútra ako také kobylky...alebo keď si predstavíte dochodcov v Kauflande, tak fakt úplne takto to vypadalo.. dobre, že si po hlave neposkákali. Všetkým išlo len o jedno, získať poradové čísielko. Ja som si nakoniec vybojovala číslo 22. A potom čakala...a čakala.. po prvej pol hodinke sme sa dostali k číslu 4, ďalšia pol hodinka 11, až po asi dvoch hodinách som prišla na radu, vybavila všetko behom 10 minút a bola volná ☺ 




Nová Stráž
Poobede sme boli s Majkou odniesť deti do Novej Stráže za starými rodičmi. Nová Stráž je rovnako ako Komárno moja srdcová záležitosť. Toto je dedinka v ktorej sme bývali, než sme sa odsťahovali do ČR. Schválne som sa chcela ísť pozrieť do našej ulice, či sa tam dačo nezmenilo. No odkedy sme odišli tak vobec, domček je stále rovnaký. Kebyže tam nebola so mnou aj Majka s detmi, tak by mi určite aj slzy tiekli, a preskúmala by som aj záhradu aj vnútrajšok. Ale určite by mi to trhalo srdiečko, že už to vlastne vobec nie je naše. Už zostali len spomienky. Viem, že z okna ide vidieť do kuchyne, a na ockovu kachlovú pec, ktorú sám postavil, a všetko to tam len chátra, bo pánovi, ktorý to od nás kúpil, je to očividne úplne viete kde. No čo už, aj taký je život. Ale keby sa dal vrátiť čas..a my sme mohli byť zas malé dievčatká, hrať sa na terase, s Pufinom...fuu no slzičky ☺♥


Náš bývalý domček

TRX s babami
Potom sme rýchlo utekali naspať do Komárna bo ma čakal ďalší tréning. Bolo to veľké prekvapenie...bo som sa mala stretnúť s bývalými spoluhráčkami z hádzanej a s mojou učiteľkou zo školky. ☺ Vobec sa nezmenili! Akurát im deti pribudli, ale teta Ruženka, moja učiteľka je stále rovnaká ☺ Vlastne vďaka nej som začala hrať hádzanú. ☺ No kuknite na fotky zo školky a z tréningu...vidím tam zmenu.. len u seba ☺☺


Ja som to malé dievčatko v modrom tričku stojace vedľa tety Ruženky :)

Teta Ruženka druhá zľava a ja ako veľké dievčatko v ružovom tričku :))

TRX bol dosť namáhavý, a mám také slabé vnútorné brušné svaly, hroza. Ale odmakali sme to naplno, samé baby, a jediný chlap medzi nami Maroš. Klobúk dole pred ním! Maroš nedávno absolvoval Spartan Race. Asi by na tom nemuselo byť nič zaujímavé, no Maroš má len jednu nohu. A zvládol celého Spartana!! A v pohode trénuje crossfit a TRX a neviem čo všetko bez rečí, bez výhovoriek, lebo ho to proste baví! Brutálny je! Fakt velký rešpekt a obdiv. Som šťastná, že som ho spoznala, a že som dokonca mohla s ním trénovať. Velmi sa mi páčil jeho prístup, proste nereptal, len makal, išiel si svoje...ešte som sa osobne nestrela s človekom bez nohy. Takže som si takú situáciu mohla tak akurát predstavovať...ako by som reagovala, čo by som cítila a podobne. No realita je vždy iná. Tým ako ku všetkému pristupuje Maroš sám, tak som to brala hneď od začiatku aj ja, proste nepremýšlala nad ničím... že nemá nohu, že ako to zvláda, či mu nemám pomáhať, čo mám hovoriť... proste som sa s ním bavila úplne normálne, je to úžasný človek, maká neskutočne, a ľudia v gyme možu byť veľmi pyšný na to, že ho tam medzi sebou majú! Myslím, že ani netušia ako ich vlastne on sám svojim prístupom posúva dopredu...a tým zase oni posúvajú jeho ☺ Maroško držím Ti veľmi palce do ďalších Spartanov alebo crossfit závodov! ☺ A ver, že až ma nabúduce budú napadať myšlienky typu: nechce sa mi, bolí ma to a to...   tak si spomeniem na Teba a budem makať o to viac! 


2. tréning :)



Ondrejko a Hanka
Bolo hrozne milé, keď sme šli večer za Majkou, a deti už boli po večernom kúpaní, čakali len na rozprávku od Lydky. Ako odchádzali do postielky tak sa lúčili s mamkou, ockom...a potom aj so mnou. Objal ma Ondrík, objala ma Hanka. Juuuu bože, to by som kľudne každý deň také objatia brala. Najlepšie bolo, než sa uložili do postele tak Ondrík ma aspoň 3 krát ešte objal,a  Hanka sa k nemu samozrejme pridala. Dlho na to ešte budem spomínať ☺♥♥

Posledný crossfit pred odchodom
Ráno sme sa s Lydkou zobudili a išli rovno do gymu. Na tréningu nás bolo asi 8, a poriadne sme sa zapotili. Potom sme išli na posledný obed do Csardy. Dunaj mi hrozne chýba, ako malé sme sa tam chodili kúpať, hľadať nové neznáme miesta, či stavať hrádze z kameňov. 
Ako sme tak sedeli na tom obede, zrazu prišiel kamarát od báb, a za chvíľu sa k nemu pripojil ďalší týpek. Najskor som ho vobec nepostrehla, no potom ako odchádzal sa zdravil a ja som sa otočila, pozrela naňho a začala sa smiať ☺☺ Nemohla som uveriť, že to akurát tak vyšlo. Týpek bol totiž moja a Zuzkina (moja mladšia sestra) tajná láska z dievčenských čias!! ☺ Isté leto pred mnoha rokmi sme chodili do KN na kúpalisko...a on tam bol a vždy skákal brutálne saltá do bazéna, a my sme ho ako zhypnotizované sledovali. Myslím, že sme sa raz kvoli tomu aj so Zuzkou pohádali, že ktorá ho nakoniec bude mať ☺


3. tréning :)


Szupercsapat :)
Naša detská láska :-D 

S Majkou a Lydkou :) :-*


Cesta do Brna
Lydka ma potom odviezla na stanicu na vlak. Bola som plná dojmov, za tie tri dni toho bolo toľko nad čím sa dalo premýšlať. Bola som unavená, prejedená, ospalá ale usmievala som sa od ucha k uchu. No veru, bolo mi aj smutno. Je mi ľúto, že s babami nemožem byť viac. Priala by som si ich mať okolo seba v živote. No ktovie čo bude v budúcnu..možno po praxi v zahraničí, sa rozhodnem ísť na čas trénovať do Komárna ..hehe ☺

Každopádne som sa mala v Komárne úžasne!! Už sa moc teším až tam za mesiac prídem na závody, síce do Nových Zámkov..ale šak to je kúsok ☺

Majte sa krásne!
A.


P.S. Pre Lydku a Majku
Baby moje, veľmi pekne ďakujem za ubytovanie, jedlo, tréningy, nádherné chvíle...nezabudnem na tieto tri dníky! ☺ Veľmi mi chýbate!!! Občas, keď sa cítim "sama", ...isto takýto stav poznáte...si práve čato spomeniem na Vás..a vždy ma to presvedčí o tom, že ja vlastne sama nie som..že tam niekde v diaľke sú dve baby, ktoré ma majú rady a v ktorých budem mať vždy veľkú oporu..a ja pak viem, že to zvládnem ☺ Ďakujem! Za všetko! Veľmi Vás ľúbim! ☺♥ Budem sa moc tešiť na ďalšie naše stretnutia! 

Západ slnka v Komárne :)

















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Camino deň šiesty (štvrtok 9.5.2019)

Deň dvanásty (streda 16.5.2019)

Ako sa náš Karlík oženil