Milá Mamka!

Dnes je Tvoj deň, máš krásnych 25 rokov! Toto číslo presně vystihuje to, ako na celý svet žiariš a hlavne ako kvetieš do krásy! :)

Málokedy som Ťa zažila smutnú, podráždenú, alebo v negatívnom  rozpoložení. Áno každý z nás je dakedy práve taký, ale veď to je normálne. No Ty mami vždy žiariš, šťastím, pohodou, dobrou náladou, optimizmom. A ja som nesmierne vďačná, že som toto po Tebe zdedila. Pretože aj ja som taká usmievajúca, v dobrej nálade, svoja. Ďakujem Ti za to. Určite na tom má aj ocko zásluhy, tak ďakujem aj jemu. 


Myslím si, že ste s ockom vychovali vskutku tri úžasné mladé slečny, ženy, dcéry vlasti, ktoré sa vydali na svoju cestu životom. Nie vždy sme boli ideálne dcérky. Pamatám si na jednu situáciu medzi nami dvomi. Bývali sme vtedy na Dubine v Ostrave, a ja som mala zlú náladu, velmi zlú. Netuším už prečo, len mám spomienky, kde som na Teba kričala a Ty si sa potom zatvorila v spálni a plakala si. Šla som sa Ti potom po chvíľke ospravedlniť, ale bola si smutná. Je mi to ľúto, robila si vtedy pre mňa prvé posledné, či už to bolo varenie, upratovanie, vozenie na zápasy, a ja som sa Ti tak škaredo odvďačila. Doteraz sa mi to niekedy vkradie do myšlienok a pak mám taký zlý pocit viny. A je mi to ľúto, bola som fakt hnusná puberťačka, tak mi to prepáč. Viem som niekedy strašne tvrdohlavá, ale časom človek pochopí čo robil zle.

Mami, dúfam, že si teraz vo svojom živote šťastná. Bývaš v nádhernom domčeku, ktorý ste si s ockom sami vlastnými rukami zrenovovali. Pamatám sa ako sme tam chodili strašne dlhú dobu robiť plafóny, sadrokartóny, a podlahy. Bolo to nekonečné. Ale utvárali sme ďalšiu etapu našeho spoločného domova. A musím povedať, že to je ozajstný domov! Pre nás všetkých. Vždy sa moc za Vami teším, oddýchnem si, nasajem novú energiu. Ste veľmi šikovní s ockom, a za to Vám tiež ďakujem. Pretože aj to si myslím, že sme po Vás zdedili (ak sa to vobec dá zdediť :-D). :) 

Nikdy ale nezabudnem na náš domček v Novej Stráži. Chýba mi to tam. Chcela by som sa vrátiť a byť zase malým dievčatkom a chodiť sa so Zuzkou bicyklovať k Dunaju, behať s Tebou na hrádzu, či čistiť po Pufinovi, našom najdrahšom psíkovi, záhradu (čo sme vtedy tak nerady robili, a teraz by som za to dala všetko). Bolo to krásne detstvo, mali sme všetko čo sme mať mali a čo sme potrebovali, a preto sme také aké sme. Ďakujem.

Mami, obdivujem Ťa. Za to ako si to zvládala keď sme žili na Slovensku. Ocko bol aj celý mesiac preč, boli ste odlúčení. Chodil domov len raz za čas, muselo to byť ťažké. Teraz sa do toho už dokážem aspoň trošku vžiť. Vtedy ako malé baby, sme to nevnímali. Pamatám sa ako sme sa vždy tešili keď ocko mal prísť na víkend domov. Dakedy sme sa možno viac tešili na tú čokoládu čo nám vozil :-D Raz to bola Milka, potom Študentská pečať, alebo fidorka. To bol znamenitý sviatok pre nás, bo čokoládu sme moc nejedli. Večer ako sme sedeli všetci v obývačke, ocko čokoládu rozbalil, nalámal kocky, rozrátal medzi jeho všetky ženy a hádzal ich rad za radom každej :) 

Nemala si to v tej dobe ľahké, vychovávať tri slečny. Tinka vtedy bola v puberte, my so Zuzkou malé. No zvládla si to bravúrne. Ja si zatiaľ nedokážem predstaviť vychovávať ani jedno dieta nie rovno tri. Ale keď musíš tak musíš. Potom sme sa presťahovali do Čiech, a museli sme hľadať nové školy, doktorov, všetky možné úrady obehať. A Ty si si navyše musela nájsť novú prácu. Na Slovensku si bola učiteľkou, deti Ťa zbožňovali. Verím, že Ti to aj teraz občas chýba, učiť alebo byť s deťmi a podobne.

Život je zvláštny. Narodíme sa, rastieme, vyberáme si školy, to čo by nás mohlo v živote baviť, čomu by sme sa venovali. Vyštudovala si gymnázium v Košiciach, potom šla na vysokú školu do Bratislavy. Sama vo veľkom meste. Tam ste sa zoznámili s ockom. V 23 rokoch si porodila prvú dcérku Kristínu, o tri roky neskor som prišla na svet ja Anna, a o ďalšie dva roky Zuzana. Predstava, že by som teraz v mojom veku mala už dve deti, je pre mňa nereálná :) Isto keby som mala po svojom boku osudového partnera, prečo nie. Ale vieš ako to je so mnou a Zuzkou a vlastne i Tinkou :-D :(  Chcem sa len pozrieť ako si sa mala v našom veku...ako si to len všetko zvládala. Kladiem si otázku či si nestratila počas tých rokov čo si bola s nami, deťmi, samú seba? Predsa mamky nemajú toľko času riešiť aj iné veci okrem detí. Ale deti raz vyrastú...

Dúfam, že si šťastná mami. Spokojná so svojím životom. Áno vždy može byť dačo lepšie, doležité však je, radovať sa z maličkostí. Závidím Ti, že máš doma Punťu s Murkou a každý večer sa zvítate :) 

Prajem Ti všetko najlepšie k narodeninám mami. Hlavne nech si zdravá. Nech Ťa život baví, nech Ťa ocko ľúbi najviac na svete. A hlavne nech si šťastná a splní sa Ti každé jedno prianie! 

LTBTMT

Tvoja Hanka

P.S.:
Musím sa Ti priznať mami, že pri písaní tohoto listu sa mi vnárali slzy do očí, ani neviem prečo. No vlastne viem a aj Ty vieš. Ďakujem Ti za všetko čo si kedy pre mňa urobila. Si Tá najlepšia mamka na svete! J














Komentáře

  1. Hani,nadherne. Pozdravujem maminu a krasnu 25tku prajem🍀❤🎂🎁

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Ďakujem za Tvoj komentár :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pani Bakalárka, konečne!

Vianoce sa blížia :)

Deň dvanásty (streda 16.5.2019)