Crossfit- závody plus niečo k tomu

Veľmi dobre si pamatám, ako som sa minulý rok chystala na svoje prvé individuálne závody v crossfite a to na CFT Battle Brno. Boli pre mňa hrozne náročné, ale zvládla som to, a posledná som neskončila :) Tento rok som tieto závody absolvovala taktiež, ale v týmovom zložení :) Myslím, že sme mali dosť našlapaný tým, chalani patria už k tým pokročilejším atlétom, my sme za nimi s Kamčou zaostávali. No bojovnosť nám aj tak nechýbala. Nechcem písať o tom ako to prebiehalo, aké boli wods a podobne... Priebeh závodov si možete prečítať u Markét. Rada by som napísala o tom, čo taký atlét zažíva počas celého závodného dňa.


Photo by EVE Photography
Každý kto raz začal s crossfitom a uňho aj ostal, by Vám určite povedal, že CrossFit je hlavne o ľuďoch. Keď som s Crossfitom začínala, ani vo sne by ma nenapadlo, že tam nájdem toľko úžasnych ľudí s ktorými sa budem cítiť ako doma a že ma to hlavne tak chytí a moj život sa úplne zmení. Som nesmierne vďačná osudu, životnej ceste, intuícii, čo to trepem :-D hlavne sebe, že som sa odhodlala vyraziť na prvý tréning crossu do Elite Gymu, a vďaka svojej bojovnej povahe som to nevzdala a v crossfite pokračujem doteraz. V mysli mi navždy zostane prvý tréning, zoznámenie s trénerom, strach, ktorý vo mne koloval, šla som tam sama, do neznáma, medzi cudzích ľudí, nikoho som tam nepoznala. Jediné čo mi bolo blízke bolo to, že tréner bol Slovák. Viem, že obyčajná ženská 15 kilogramová osa, mi prišla ako to najťažšie čo som v živote zdvíhala, je to vtipné, keď sa na to dívam zpatne, pri porovnaní s dneškom, keď zvládam na mŕtvy ťah 80 kg :) Zaujímavé je, že keď sa už pohybujete v kruhu crossfitu, tak nejak ten strach zo všetkého neznámeho postupne opadá. Predtým som sa bála hrazdy, stojok, osy.. ťažkej osy, mrtvych ťahov, kettlebellov. Časom sa všetko naučíte, správnu techniku, a potom už len vyhľadávate ďalšie stimuly na osobný rast. Aspoň u mňa to tak je.

Ľudia = o nich je to vždycky. Vo všetkom, pokial sa okolo Vášho života motajú podobne zmýšlajúci a tvoriaci ľudia, naladení na Vašu vlnu, budete pravdepodobne šťastný a vo svojom živle. Práve preto som sa tento rok odsťahovala z bytu v Líšni, kde ma štýl života vtedajších spolubývajúcich, strašne brzdil a dosť som sa natrápila. Hlavne nedostatkom spánku, a takej tej "nútenej povinnosti" sedieť s nimi pred telkou, nič nerobiť, poprípade sa pripojiť v piatok a niekedy aj v sobotu na párty. Vobec! Proste som sa za ten čas čo som tam bývala, dostala do ďalšej etapy svojho života, a moje osobné potreby získali nové priority. A tým bol hlavne kvalitný spánok a kľud (to najdoležitejšie pri každodenných tréningoch). Našťastie zase sa ozval osud alebo ako to nazvať a ja som sa presťahovala do "totálne splnilo moje predstavy" bývania so super spolubývajúcou a toľko vysnívaným kľudom :)  Tu som si mohla na vlastnej koži overiť jednu z hlavných zásad života: "To čo si naozaj praješ, a v hĺbi seba si presvedčený, že to tak chceš, a že je to presne to po čom túžiš, tak sa ti to skor či neskor splní!"   A tak si bývame v Husoviciach v kľude a radosti, nasmejeme sa toho habadej, bo sme obe strelené Slovenky :-D Kiťa, je veselá osobka, a myslím, že sme nakoniec každá hrozne rada, že sa navzájom máme, a že sa možeme posťažovať na všetko čo sa nám v živote deje. Aj keď sme každá úplne iná, rozumieme si, a ja som hrozne rada, že sa naše cesty spojili :)


No už spať k CFT Battlu
Nedela 22.11.2015, dosť mrazivý deň, ráno bolo okolo 2 stupňov. Závody sa konali v krytej tenisovej hale, tzv. nafukovačke, čiže si možete predstaviť, že tam moc teplo nebolo. Najťažšou časťou tohto dňa, bolo práve vysporiadanie sa s podmienkami. Zima, pauzy mezi wodkami, zima...a tak dokola. Ono to na závodoch v crossfite totiž prebieha tak, že dojdete v deň závodov na určené miesto, registrujete sa, podpíšete reverz, dostanete tričká (vačšinou), a potom čakáte.... čakáte než Vás uvítajú, čakáte než Vám prezradia prvé wod, čakáte než Vám ukážu standardy toho wod, čakáte než príde Váš tým na radu. Po prvom wod, čakáte na pokyny k druhému wod...a tak ďalej celý deň. V nedeľu tam bolo 40 týmov, každý tým mal 4 členov, to je 160 atlétov, týmy sa ďalej rozdelia do tzv. "Heatov", myslím, že bolo 7 heatov a v každom heate bolo 6 týmov napríklad, keď vezmeme v úvahu, že prvé wod bolo na 18 minút, 7x18=126 minút tj. cca 2 hodiny len na prvé wod.

Ešte vysvetlím pre ľudí "nezažitých" s crossfitovou mluvou, "wod" znamená workout of the day, čiže je to komplex cvikov, ktoré majú určitý cieľ, bud to spraviť v čo najlepšom čase, alebo je daný počet kol na čas, alebo sa ide na počet opakovaní.

1. wod bolo30 výstupov na bedňu, baby s dvomi 10kg kotúčami v rukách, chalani 15 kg, zatiaľ čo jeden robil výstupy, museli další dvaja visiet na hrazde, inak se tie opakovania nepočítali. A takto v 18tich minutách spraviť čo najviac výstupov. No len som chcela, aby ste si to vedeli viac predstaviť čo jedno wod obsahuje a ako to prebieha. My sme boli po celý deň v treťom heate, čiže v prvom wod sme šli až po cca pol hodinke na radu. Lenže pak sme čakali až všetky heaty odjedú prvé wod, čiže ďalšia hodina a štvrť. Čiže počkať na radu pol hodinku, to šlo, aspoň sme sa zahriali, rozcvičili. Lenže potom čakať hodinu niekedy aj dve, keď sa to protáhlo, na ďalšie wod, to je na celom dni to najhoršie. Odmakáš si jedno wod na maximum, zapotíš sa a potom pri dvoch hodinkách čakanía vychladneš, je ti zima, malinko ztuhneš. Nie je to nič príjemné, hlavne keď už to takto absolvuješ 3-4 krát za deň, a potom postúpite do finále, a máte to odmakať na 150%, pretože samozrejme pomýšlate na stupeň víťazov. (to nebol náš prípad :) ) Je to náročné, veľakrát má človek chuť sa zbaliť a ísť do tepla domov, teda túto myšlienku som mala len raz, ale to už sme mali odcvičené a po všetkom. Ale chcela som ešte povzbudzovať ostatných a vidieť tie parádne výkony vo finále. Takže najvačšie mínus nedele bola zima a nekonečné čakanie. Lenže to k závodom v crossfite patrí, na to si proste musíte zvyknúť :) (Teda k tým čo sa konajú v studenšom období roku :) )

Behom tretieho wodka som zistila, že mám rada "Fran". Fran je crossfit workout skladajúci sa z 21-15-9 počtov  thrustrov a pullupov. Najskor atlét odcvičí 21 thrustrov pak 21 zhybov, potom 15-15 a potom 9-9. O čo presne sa jedná si možete pozrieť na videu tu. 
Myslím, že sme si závody užili, wodká sa mi celkom páčili. Tričko čo som dostala je nádherné ružové :) kuk  Teraz som v období, v ktorom si vobec neverím na nejaké individuálne závody. Preto som volila týmovky, je to vačšia sranda, super skúsenosť. Momentálne ma závody v crossfite nečakajú žiadne, až budúci rok. Ale to je zatiaľ ďaleko :)

Napriek zime a dlhému čakaniu to boli vydarené závody. Organizátori odviedli skvelú prácu, predsa len naplánovať závody v tak velkom počte nie je jednoduché. Určite za rok zas, či už v kategorii individuals alebo teams, to je vo hviezdach :) 








Komentáře

  1. Ahoj, děkuju za zmínku! :)
    A moc hezky jsi to popsala, byly to skvělý závody, hned bych šla na další! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vobec zač Markét :) Nechcela som napísať článok o závodoch, Ty si ho vystihla a napsala dokonalo, takže som to pojala z iného uhla :) Nebooooj...ešte nás čaká kopa závodov, teším sa na ne! :)

      Vymazat

Okomentovat

Ďakujem za Tvoj komentár :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pani Bakalárka, konečne!

Vianoce sa blížia :)

Deň dvanásty (streda 16.5.2019)