Vianoce sa blížia :)


Tento rok ma už teraz chytá také malé tešenie sa na Vianoce! Posledné dva roky tomu tak nebolo, moc som sa na Vianoce netešila, nejak to opadlo zo mňa, bola som smutná, po rozchode, stále som len myslela na to, že som sama a nikto ma neľúbi. Lenže tento rok síce som sama zase, ale nedbám na to :) Hovorí sa, že keď sa na niečo moc tešíš, tak sa pak niečo ako naschvál pokazí a proste to nevyjde. Lenže ja som si povedala, že kurňa tu sa fakt nemá čo pokaziť, lebo moju vianočnú náladu si možem pokaziť len ja sama, a to nedovolím! :)

Tohtoročné Vianoce budeme zase so sestrami doma v Dětmaroviciach s rodičmi a mačkami. Budú to Vianoce ako doposiaľ, ani jedna nie sme vydatá, nemáme deti, čiže toto je stále pre nás volba číslo jedna. Som zvedavá ako to bude budúci rok, ale Tinka sa zatial vydávať nechce, Zuzka a ja to s frajermi máme tak, že ich vlastne nemáme :-D čiže zatial to na svatbu Ganzerovských sestier nevypadá. Viem, že mamka s ockom by už chceli vnúčatá, ale musia si ešte  počkať. Veľmi sa teším na kapustnicu :) Maďarské klobásy, voňavú pečenú hus, mamkinu ryžu, pagáče, vianočné koláče, rozprávky, čítanie knižiek. Mám také tušenie, že by mohol byť aj sneh :) Kieeežby..hrozne rada by som sa šla sánkovať a stavať snehuliaka. V Brne sú už od piatku v centre vianočné trhy. Ešte som tam nebola ale plánujem sa  ísť pozrieť, dať si turbomošt, pečené gaštany, trdelník :) Patrí to k Vianociam, čiže už tu začína naberanie kíl :-D O Ganzerovských Vianociach napíšem tesne pred Vianocami, tým že sme zo Slovenska, to máme trochu inak ako ľudia tu v Česku :) Najlepšia bude tá dvojtýždňová pauza od práce :)  Chcela by som počas sviatkov zájsť v Ostrave na crossfit, tak dúfam, že mi to vyjde.


Za život zažijeme tak 90 Vianoc (dajme tomu, že budeme fakt dlho žiť, tak aj viac :) ), z týchto Vianoc, si tak prvých 10 vobec nepamatáme, možno len útržky. Ale z ostatných nám vždy niečo zostane v spomienkach :)  Ide hlavne o to, že kto nám pripravuje za tie roky "Vianoce" také aké si ich pamatáme??  No predsa maminky!! :) A týmto by som tej mojej chcela veľmi poďakovať! Istá zásluha patrí aj ockovi :) Pamatám sa ako nám raz doviezol kapra.. a my so sestrami sme ho hneď ubytovali v kúpelni vo vani. Každý deň som tam s ním bola, rozprávala sa, hrala sa s ním. Nazvala som ho Kaprík :) Potom mi bolo strašne ľúto, keď ho ocko musel ísť "chystať" na večeru. Ale u nás sa vždycky mamka starala o tú predvianočnú aj vianočnú atmosféru. Vystrihovala s nami snehové vločky z papiera, chodila sánkovať, piekla vanilkové rohlíčky, čistila s nami čižmy pred príchodom Mikuláša :) Na všetko rada spomínam, a pri spomienkach ma hreje pri srdiečku. Rodina je to jediné čo máme, a mali by sme si ju vážiť, a ja tú svoju velmi ľúbim! Ako malá som nikdy nebola na prejavy lásky, už som nad tým premýšlala, či to nebolo tým jak ma vychovali, že či sme si doma neprejavovali málo lásku alebo tak, ale pokial si spomínam, vždy nás ocino pusinkoval a objímal, a my sme ho odháňali, mamka tak isto :) Ale ja som sa nejak bála prejavovať, že mám mamku aj ocka alebo aj segry rada. Stále mi to zostalo, ale teraz keď som doma u rodičov, vždycky jak ideme spať, tak idem za rodičmi do spálne, za ockom najskor, objať ho, dať mu pusu, a potom za mamkou, zababúšim ju do periny, posmejem sa na tom aká je malá v tej posteli, že sa tam stráca :-D a objímem ju, dám pusu..a poprajem im dobrú noc :)  Mám to rada, aspon nejak im dávam najavo lásku. So sestrami sa už aj objímame jak sa vidíme ... to nebývalo :) Nemáme nejak extra velké vzťahy medzi sebou. Vždy sme boli velmi samostatné, každá jedna. Ale teraz je to už lepšie :) Minule jak som bola doma, a bola tam aj mladšia, Zuzka, ako odchádzala do Olomouca, lúčili sme sa, tak sme sa objali, a ocko hneď: "Vy ste sa objali?? Mamaaa poď sa pozrieť, oni sa rozlúčili!" Boli z toho v šoku :-D

Odbehla som od 90tich Vianoc života :)  Prvých 20-30 Vianoc nám darujú naši rodičia. Potom nastáva ďalšia etapa Vianoc, kedy ak sa pošťastí, tak ich možeme prežívať s našou druhou polovičkou. A to sú pre nás dá sa povedať úplne nové, čistunké Vianoce, ktoré si možeme sami vytvoriť. My si určíme aké budeme mať tradície, akú budeme mať štedrovečernú večeru, aké ozdoby dáme kam, proste si vytvoríme svoje Vianoce. A na to sa těším, ale aj trochu obávam, bo budem chcieť mať všetko perfektné a podla svojich predstáv, a to nie je len tak :)  Ďalšie "nové" Vianoce nastanú, keď prídu deti :) To bude niečo ešte velkolepejšie, s malým bábatkom to bude o to sviatočnejšie, prvý sneh, prvý stromček, prvé darčeky. Potom prídu ďalšie deti, domáce zvieratká..a vždy to budú iné Vianoce, lebo deti budú rásť. :)

Ďalšia etapa Vianoc nastane, keď už dospelé deti, začnú chodiť na Vianoce domov. Počas celého roka sú rodičia so svojimi detmi len málo, pretože každý pracuje, a má povinnosti, ale raz za rok sa u štedrovečerného stola všetci zídu a spomínajú, aké to všetko bolo, keď boli malí. Potom prídu Vianoce, keď deti budú mať svoje deti, a všetci sa stretnú u starkých. Vtedy je plný dom na prasknutie, a hlavne starí rodičia su šťastní, že majú všetkých na ktorých im záleží vo svojej blízkosti.

Tie najdoležitejšie Vianoce však nastanú, keď ste doma len vy sami, so svojou spriaznenou dušou, životnou láskou, a spomínate na úplne všetky Vianoce, ktoré ste za celý svoj život absolvovali. Sedíte pri pecíku, oheň praská, počúvate vianočné koledy, na lone vám pradie mačka, a cítite na sebe pohlad milovanej osoby, ktorá sedí vedla Vás. Rozprávate sa, objímate, pusinkujete, a cítite sa naplnění, šťastím, láskou, kvalitne prežitým životom. Tešíte sa na prvý sviatok vianočný, lebo Vás prídu navštíviť Vaše deti aj s vnúčatami a pravnúčatami. Celý dom vonia koláčmi, vianočnými rohlíčkami , ihličím a "domovom" ......Nejako takto by som si to predstavovala ja.. som zvedavá ako to nakoniec dopadne  :)

Krásny prvý adventný večer prajem!

A.
Ganzerovské Vianoce 2013

Ganzerovci a Vianoce 2014 :)


Na Vianoce kúpeme mačky :) Nech sú tiež sviatočné :-D












Komentáře

Okomentovat

Ďakujem za Tvoj komentár :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pani Bakalárka, konečne!

Deň dvanásty (streda 16.5.2019)