#Jazda prvá: Zoznámenie s autom, ale už v pozícii šoférky :)

Tak a konečne prišlo aj na mňa! Na začiatku januára som si povedala, že tento rok zo mňa bude vodička. A už sa to začalo..kolotoč jazd, učenia značiek, pravidiel... Cez víkend som mala svoju prvú jazdu a bolo to famózne! Mám z toho strašnú radosť. Neviem, ako ste sa vy cítili, keď ste si robili vodičský preukaz, či ste sa báli, stresovali pred semaforom, alebo úživali každú zatáčku. Ja som bola na svoju prvá jazdu strašne natešená :) A bolo to super. Určite som mala velké šťastie aj na pani inštruktorku, bola strašne milá, trpezlivá a kľudná. Presne tak som si to aj predstavovala.




Kročik po kročiku
Najskor ma pani inštruktorka zoznámila ako sa správne sedí na sedačke, ako si ju mám nastaviť, aby som správne došlapovala na spojku, ako by mali byť ruky na volante a ako sa má držať, ktoré páčky sú na čo, ktoré tlačítka sú na čo, svetielka.
Predstavila mi tri pedále, a potom som si už na sedadlo šoféra sadla sama. Pokukala som ako je to všetko z tejto pozície, potom som sa učila ako správne riadiť s riadiacou pákou. Má to byť ladné a nie krečovité, tak som si to aspoň 3-4x skúsila. Potom ručnú brzdu, skúsiť spojku zatlačiť až nadoraz a základy by boli. 

Potom mi pani inštruktorka vtĺkala do hlavy, čo robiť keď sadnem do auta. Najprv sa uistiť, že mám sedadlo aj kormáň (volant) v správnej vzdialenosti. Skontrolovať zrkadlá, keď tak si ich nasmerovať, aby mi sedeli, zapnúť svetlá, skontrolovať či fungujú všetky ostatné svetielka, no to ma teraz napadá, tak snáď som na nič nezabudla :-D keď tak sa doučím na ďalšej jazde :) Aha bezpečnostný pás som zabudla :-D pripútam sa!! :) 

Pani inštruktorka ma vždy informovala pár sekúnd pred, čo budem robiť, čo mám stláčať a ja som sa riadila len jej pokynmi. A bolo to fajné :) Naštartovala som, pustila ručnú brzdu, stlačila spojku, tak ako ma učila zaradila jedničku, a pomaly som púšťala spojku, v jednom momente sa zrazu auto začalo kľzať, jááj to bolo také pekné, zrazu som šla! :) Krúžila som na parkovisku ako taký sup, točila volantom, a učila sa brzdiť. Celkom mi to šlo aj jemne, postupne, tak som bola rada. Potom sme prešli do druhého levelu, kde som sa učila preraďovať z jedničky na dvojku, a potom na trojku. No zo začiatku toho bolo moc, najprv spojka, pak páka, pak plyn a furt točiť volantom, bol to nezvyk. No dúfam, že to hovorím všetko dobre, predsa len to nemám ešte automatické, tak sa mi moc nesmejte. :)

Pani inštruktorka potom zavelila, že si dáme také menšie kolečko, že sa nemám čoho báť (som rada, že majú inštruktori tie pedály aj na druhej strane :) ) No ja som si myslela, že budeme stále na parkovisku, že akurát zvačšíme naše kolečko...no vooobec! Normálne sme vyšli von už medzi autá a do provozu! Hm ale bála som sa asi len prvých 5 sekúnd čo mi to oznámila. Stále ma inštruovala čo robiť, čo stláčať a podobne. Najviac ma bavilo zapínať blikačky doprava a dolava :-D a pak točiť volantom...ale zatiaľ mi robí velké problémy určiť kedy mám prestať točiť, respektíve ako moc mam zatočiť aby to stačilo. Riadiť pákou na dvojku, trojku a stíhat sledovať ostatné potrebné veci bolo taktiež náročné. A to som sa sústreďovala len na týchto pár vecí, neviem ako budem zvládať ešte sledovať všetky značky a potom ostatné autá a všetky možné veci. Urobila som asi tak 2-3 velké kolečká v ozajstnej premávke. Najviac vystresovaná som bola z toho, keď sa zrazu objavilo auto tesne za mnou, to bolo hrozné, furt som kukala v zrkadlách či tam je a riešila si v hlave, či ho moc nespomalujem :-D Akože ja si uvedomujem, že ako začiatočníčka mám obrovské právo jazdiť ako najpomalší slimák, ale keď ja nechcem iným zavadzat a stresovať ich :-D No vlastne tým stresujem len seba. Takže na ďalšie jazdy sa vykašlem na všetkých a nebudem myslieť na to aká mám byť ohladuplná. :) 

Moc sa teším na ďalšiu jazdu, budem chciet o každej napísať aspoň niečo. Tento týždeň budem mať pána inštruktora, paní jazdí len cez víkendy, tak budem mať jeho, som zvedavá aký bude. Hlavne nech je trpezlivý :) 

Majte sa pekne!
Anička
















Komentáře

  1. SI SIKOVNÁ , A PRETO TI MUSIM ZAGRATULOVAT ,,,JA NIE SOM SOFÉR ,A UZ ANI NEBUDEM ,,,,,PRETO TI DRZIM PALCE, A PRAJEM TI KLUD PRI JAZDE PRICOM BUDES MOCT LEPSIE DÁVAT POZOR NA SEBA A NA NÁS,,,AHOJ IMI,,,

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Ďakujem za Tvoj komentár :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Deň dvanásty (streda 16.5.2019)

Pani Bakalárka, konečne!

Camino deň šiesty (štvrtok 9.5.2019)