Moje druhé závody v Crossfite

Tento článok som mala rozpísaný už dlhú dobu, ale jaksi mi trvalo vytvoriť blog :-D, čiže aktuálnosť je dávno po...ale nevadí :)   Píšem tam o mojom zranení na začiatku tohoto roku a o kvalifikácii na závody Fit Monster, ktorých som sa tento rok zúčastnila. 

...

Za týždeň mám ďalšie závody jednotlivcov, nejak rýchlo to prišlo. Nie som vobec pripravená, musím počítat s tým, že skončím v zadnej polke súťažiacich.  
Viem, že by som takto nemala vobec premýšlať, ale musím sa na to pozerať reálne. Na začiatku roka som mala zranené záda, odpadla som z tréningového režimu na mesiac, další mesiac som musela len postupne s tréningami, chodila som na rehabky, proste to nebolo to pravé ružové.

K tomu zraneniu: začalo to v decembri 2014, seklo ma v bedrách, určite poznáte tú bolesť, nevedieť sa narovnať, chodiť, pichľavá bolesť, tupá, pulzujúca, ktorá sama ústupi po pár dňoch. Už to malo byť pre mňa obrovským varovaním, že je niečo špatne. Lenže vtedy som bola osoba, ktorá si takéto zásadné veci, odozvy těla, nevšímala. Čiže som ďalej chodila na vzpieranie, na tréningy crossu, kde zdvíhame aj ťažké váhy atd. Pak v ďalšom mesiaci ma seklo  v bedrách znovu.. pauza, par dní kľud a odišlo to. 

Stále som pokračovala až to viedlo k ďalšiemu problemu...po jednom obvzlášt ťažkom tréningu vzpierania, ma strašne pri predných drepoch s osou (40kg), bolelo medzi lopatkami. Tréning som samozrejme odjela, predsa nebudem končiť len preto, že niečo citím vzadu na chrbáte... No dobre, prišiel víkend vše ok...a v pondelok som šla na tréning crossfitu, odcvičila som ho, došla domov.. a bolesť začala, medzi lopatkami.. nemohla som byt zhrbená ani vystrená, furt to bolelo, nevedela som jak stáť, sedieť, po celom dni v práci som ledva došla domov a hneď ľahla a len ležala lebo nič iné nešlo kvoli bolestiam, takto sa to nieslo celý týždeň , až bolesť začala ustupovať. 

Povedala som si dosť, stačí, je potreba s tým niečo robit. Tak som sa objednala k fyzioterapeutke, ktorá ma prehliadla, usúdila, že mám slabé medzilopatkové svaly, že ich musím posíliť. Naordinovala mi rehabilitácie, kde som chodila 2x týždenne, masáže mi strašne pomohli... a postupne som si tak uvedomila, že to všetko začalo od trápéz.. Pri tom všetkom crossfite a vzpieraní kde som zdvíhala ťažké váhy, a bez poriadnej regenerácie sa to niekde muselo ukazáť...  Trapézy postupom času začali tuhnúť..bolieť..ja som si to ani neuvedomovala...ale takto sa to kopilo...až pri cvičení práci trapéz začali preberať meziolopatkové svaly, ale keďže tieto svaly nemám moc posilené, tak to nezvládali a došlo ku seknutí v bedrech a bolesti horní poloviny zad. Čiže sa musím teď po každom tréningu viac venovať protahování, a zvlášt posilovať mezilopatkové svaly. Musela som seknuť v tréningoch s váhami, a vzpieranie na čas ukončiť úplne. 

No nejak som odbočila od závodov :) 
Čiže závody FitMonster sa budú konať 22.-23.5.2015 v Brně. Som prihlásená do kategorie Open, čo by mala byt kategória pre začiatočníkov, ale podla kvalifikácie to vypadá spíše pre pokročilých začiatočníkov :)  Pak tam je aj kategoria Elite, to už su hodne pokročilí. 
Musla som prejť cez dve kvalifikačné WODka, a podla výsledného skóre pak bola zostavená  listina postupujúcich kandidatov na závody.

Prvé kvalifikačné WOD (Workout of the day) sa skladalo z: 


50x single unders

_than 3 rounds of_

15x jumping pull ups

5x power clean (30 kg)

15x box jumps (50 cm)

5x power clean (30 kg)


Poznámky: 

  • Single unders - obyčajné skákanie cez švihadlo, jake známe už od malička :) složitejší sú pak Double unders.. dvojskoky cez švihadlo ;) 
  • jumping pull up - skákané zhyby, odrážaš sa od bedne a brada musí byt nad hrazdou, pak propneš dole ruce a zase výskok a brada nad hrazdou
  • power clean - silový trh, pri ktorom nejdete do drepu, kotouče sa musia dotknout země, činka musí dopadnout na ramena, konečná fáza cviku je ve stoje kdy hlava, ramena, kyčle a kolena tvoria jednu priamku
  • box jumps - skákanie na bednu

Power Clean

Pokial Vám nebolo niečo jasné, možete sa pozrieť na moje video :) 


Druhé kvalifikačné WOD:

7 min. AMRAP
7x KB swing 16 Kg
7x sit ups
7x front squat 30 Kg
———————–
+ 1 min. MAX
shoulder to overhead 30 Kg

Poznámky: 
  • AMRAP - As Many Reps (or Rounds) As Possible - Čo najviac opakovani, jak je len možné 
  • Kettlebell Swing - Kettlebell vypadá jak kabelka :) Pri provedení cviku kettlebell chytíme do oboch rúk, a švihem s naplými rukami ho musíme dostať nad úroveň hlavy, potom necháme kettlebell houpavým pohybem klesnúť medzi nohy a švihom ho znova dostaneme nad hlavu
  • sit ups - leh sed
  • front squat - přední dřep, ve spodní části cviku musí byť dřep tak hlboký, aby se úroveň kyčle dostala pod kolenní jamku, konečná fáze cviku je narovnané tělo kdy hlava, ramena, kyčel a kolena tvoří jednu přímku 
  • shoulder to overhead - tlak na ramena s činkou s dopomocou noh



Kettlebell


 Moje ďalšie kvalifikačné video :)


Prvé kvalifikačné WOD mi sadlo viac, box jumpy mám rada, zhyby tiež, u toho power cleanu som sa bála, že ma zas chytnú záda, ale zvládli to :) 
Druhé WOD bolo velké trápenie. Nemám rada swingy a s 16kg kettlebellom.. no žiadna sláva pre mňa. Sit upy boli v pohode, akurát som to  moc neudýchala. Predné drepy s 30kg som rada, že to moje nožky zvládli, síce sa pak 2 dni zvíjali v lahkej agonii :-D Shoulder to overhead - 30kg je na mna dosť, zvládam váhy, ale nie až takéto a tolko krát za sebou, bola som rada, že moje trapézy zostali bez ujmy.

Výsledky z WOD 1 boli celkom prijatelné, skončila som na 29.mieste z 65tich báb.
WOD 2 dopadol horšie, bola som 47. z 65tich báb. 
Celkovo som teda na krásnom 40. mieste, výsledky tu: Leaderboard

Viem, že na nejaké prvé priečky nemám ... čo prvé priečky, ani prvú desiatku alebo dvadsiatku :-D 
Moje prianie by bolo skončiť aspon okolo 30tky, ale uvidíme, viem že nemám dostatočnú fyzičku, a cvičiť s váhami taky moc nezvládam. 
Nevadí, doležité nie je vyhrať, ale zúčastniť sa, a hlavne si to užiť s luďmi, ktorých mám rada :) 

Moc sa těším na tú atmosféru, na ten adrenalín pred každým WODkom ( pripomína mi to pocity ako pred zápasom z hádzanej :) ), na ľudí čo sa prídu na nás pozrieť a zafandiť. 

Bude to skvelý zážitok a skúsenosť, ted už sa len modliť nech trapézy a záda vydržia a hurá do boja :) 



















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pani Bakalárka, konečne!

Vianoce sa blížia :)

Deň dvanásty (streda 16.5.2019)