Závody dvojic Don't quit challenge part 3

V sobotu 23.10. som sa zúčastnila závodov dvojic "Don't quit challenge part 3" v Ostrave. Boli to pre mňa osobne dosť náročné závody, hlavne keď som uvidela wodka. No pekne od začiatku.
Štartovali sme z Brna pred šiestou hodinou rannou, čiže skorý budíček bol jasný. V aute sme šli piati, Michal, moj parťák na závody, Honza, Zuzka a Štěpánka. Cestou som malinko zadriemala, ale inak nám to rýchlo utieklo. Dorazili sme do Ostravy, čistý vzduch pominul :) musím povedať, že Fitko v ktorom sa závody konali, bolo fakt strašne komfortné. Je to jedna obrovitánska hala, kde sa nachádza veľká recepcia, aj s malými stolčekami, keby si niekto chcel dať kávičku alebo len odpočinok. Potom tam bola veľká zóna typických  fitness strojov všetkých možných druhov, kopa bežeckých pásov na kraji, pred schodami ktoré viedli do šatní bola ešte menšia miestnosť s makkou podlahou na rozne skupinové lekcie. Bola tam aj stena plná zrkadiel pred ktorou ste si mohli cvičiť cviky s vlastnou váhou tela alebo sa protahovat. Za zónou fitness sa nachádzala crossfit zóna, čiže komplex s hrazdami, stena pre wallbaly, laná visiace vysoko zo stropu, osy, kotouče, ktb, všetko pre crossfit a funkčné tréningy. A za touto zónou boli ďalšie priestory a to konkrétne kurty pre badminton. Hrozne sa mi to tam celé páčilo, milujem velké priestory plné svetla, vzduchu. A šatne, jedna báseň, na recepcii sme dostali kartičku a s ňou sme si potom mohli zvoliť akúkolvek skrinku v šatni. Bolo tam neúrekom skriniek, lavičiek, zrkadiel, aj fény na vlasy, no všetko paráda. Dokonce dve obrazovky, ktoré v intervaloch ukazovali prezentáciu s fotkami z tréningov vo fitku :)

Trápenie s 16kg ktb a hádzanie medicimbalu o stenu :)

Ako sme vošli s deckami do Fit parku čakala nás registrácia, plno ľudí známych aj neznámych, dostali sme tričká a nejaké doplnky vo forme BCAA a raw tyčinku, ktorú som neskor ochutnala, a musím povedať, že to bola tá najlepšia tyčinka akú som kedy jedla!!! S príchuťou arašidového masla ..no niečo neskutočne úžasné! Dá sa objednať aj online tak Vám sem hodím odkaz: raw tyčinky
Zhodnotili sme súťažné wodká, a so zdesením som zistila, že tam máme HSPU (handstandpushups- kliky v stojke), ktoré mi moc nešli, a v semifinálovom wod OHS (overheadsquat- drepy s činkou nad hlavou) so 40kg! Jako neverila som, že by sme sa dostali do semifinále, takže som s tým moc nepočítala, ale tá váha ma aj tak strašne vystrašila. Moja maximálka na trh bola doposial 40kg, viac som nikdy zatím neskúšala, tak som si fakt neverila.
  
No predstavím Vám súťažné wods, keby ste nejakým anglickým skratkám nerozumeli, rozpíšem ich ďalej v texte ;) 

1. WOD "CHIPPER" Time cap 13min
100 WB 9/6
75 T2B
50 kb box step over 24/16
25 synchro burpee box jump

2. WOD "COMPLEX LADDER"
3DL
2 tng cleans
1stoh
70/80/90/100/110; 45/50/55/60/65

3. WOD "NOW OR NEVER" amrap 12min
3 rope climb man/ 1 woman
6pistols 12ktb man
9hspu

4. WOD time cap 10min  Semifinále
15-12-9
Synchronized ohs 60/40kg
Synchronized hang power clean 60/40 kg


5. WOD "FRANTASY" 20min time cap Finále
21-15-9 thruster 50/30, pullups
15-12-9 thruster 60/40, c2b
12-9-6 thruster 70/50, bar mu

Keď som si toto všetko prešla pohladom začala som si myslieť, že čo tam preboha robím, šak to nezvládnem, netrénovala som kvoli zraneniu poriadne 3 týždne, tak nechápem čo som tam chcela predvádzať. Prišlo dokopy 36 týmov, tymi boli rozdelené do 6 heatov, to znamená v každom heate bolo 6 týmov, my sme boli až v piatom heate, čiže sme mohli pokukať wodká pred nami a vymyslieť nejakú stratégiu (ako keby nám to malo pomocť :-D ).


Hrazda, slávne ktb a DL :)

Pri prvom wodku som sa najviac obávala "kb box step over". Začali sme wallbalami (vyhadzovanie 6kg medicinbalu o stenu), s Michalom sme boli dohodnutý sa striedať po desiatkach. Šlo to v pohode, ale posledné desiatky som už bola dosť zadýchaná a pak nás hneď čakali toes to bary :/ ..špičky noh k hrazde. Skúšala som si to pred tým, a v pohode som naviazala aj 3-4 na seba, Zuzka mi ešte požičala mozolník, to je vecička z pravej kože, ktorú si navlečete na prsty a chráni vám to dlane pred ztrhaním, a s tým bolo držanie hrazdy lepšie, čiže som dospela k rozhodnutiu, že si mozolník tiež kúpim. Dorábala som posledných 10 WB a Michal ma už čakal na hrazdě, musela som ho plácnuť po ruke, aby mohol pokračovať. No T2B boli boj, nevedela som ani za boha naviazať dve tri na seba, trápila som sa s tým, nevedela som sa dlho udržať na hrazde, Filip mi tam koučoval narýchlo ať kopem viac nohami a aj to pomohlo, tak som bola rada. Pak nasledovali strašidelné ktb s boxom. Začal Michal, a ja som sa pokúšala aspoň trochu vydýchať než pojdem na radu. Pre sto hrmených, kto vymyslel takéto šialené wod..teda pre mňa osobne bolo brutál ťažké. Tak si predstavte bedňu asi 50 cm do výšky, dva 16kg kettlebele a cvik spočíval v tom, že ste si vzali tieto ktb, do každej ruky jeden a museli ste vystúpiť na ten box a prejsť s ktb na druhú stranu. Práve tu som si pripadala jak najvačšie tintítko na svete. Vzala som do rúk ktb, oni jako keď ich vezmete do rúk len tak v klude tak Vám ani tak ťažké neprídu, ale keď s nimi máte stúpať na vysoký box tak si pripadáte ako keby ste niesli najťašží nákup svojho života a Vaše kolená sa rozhodli hrať na želatínu. Čiže ktbs mám v rukách chystám sa hore, jedna noha, hm ok, ale teraz ako preboha mám dostať hore aj tú druhú tak aby som sa tam nerozletela?  To bolo také trápenie...obila som si koleno, skoro hodila držku, ktb mi padali jedna radosť, z 50 opakovaní, ktoré sme s Michalom mali nastúpať som dala asi len 15 možno 20 max, a aj to si nie som istá. Tu patrí veľké dík Michalovi, jak na hrazde tak pak s ktb zamakal aj za dvoch dá sa povedať :) Po tomto nás čakali ešte synchro burpee na box, tak to sme tam v zbytku síl nejak naskákali a konečne koniec. Bolo to šialené, a ja viem na čom mám zapracovať, musím začať chodiť viac do obchodov a nosiť tie tašky do schodov :-D a pak hrazda...

Druhé wod bolo silové, silovo na tom nie som moc dobre. Čakali ma váhy 45/50/55/60/65. Neviem prečo mi preskočilo behom tohto všetkého, ale zrazu mi len rozhodca u tretej váhy vraví či nepojdem už len power cleany, tak som šla len power cleany, jak keby mi mal kto vobec diktovať čo mám a nemám robiť. Navyše to by som nebola ja aby som si nepoplietla váhy, a pri váhe 55kg som myslela, že už som u 60kg, čiže som došla len k 55kg váhe a robila power cleany a tam aj skončila. Viem, že musím riadne zamakať na silovej stránke, som slabá jak muška zlatá a strašne ma to štve.


Silový komplex, tu bolo na činke 45kg

Tretie wod bolo najpriateľnejšie. Šplh, drepy na jednej nohe, a kliky v stojke. Vždycky som sa šplhu strašne bála, vidím ho ako najlepšií cvik pre zranenie, možeš kedykolvek padnúť z riadnej výšky a je to :) Na moje prekvapenie mi šplh  na lane nerobí absolut žiadne problémy, mám silný úchop, aj technika nie je zlá, čiže úplne v pohode som tie 3 opakovania dala. Chcela by som dakedy skúsiť vyšplhať na lane bez dopomoci rúk :) Pistol squaty- drepy na jednej nohe už tiež zvládam :) takže to som prešla v pohode, a nasledovali HSPU. Vždycky sme mali 2 minuty na šplh, drepy  a kliky. Šplh a drepy som zvládla cca do minuty, a ďalšiu minutu som sa trápila u steny dole hlavou a vykopávala nohy v snahe urobiť klik. Podarilo sa mi to dokopy asi 7-8x, z čoho som bola nadšená. Ale je potreba zamakať aj na tomto. 

Potom nasledovalo čakanie na výsledky zo všetkých 3 wodiek, či sme prešli ďalej alebo nie. Ja som si v hĺbi duše priala, aby sme nepostúpili. V semifinále boli Over head squaty s 40kg, čo bola moja maximálka na trh, a v živote som to nešla v drepe, takže som si fakt neverila, a myslela si, že by som to ledva raz spravila. Na moje veľké zdesenie sme sa do toho semifinálového kola dostali!! 


Semifinálové wod


Čakali nás drepy s činkou nad hlavou, Michal mal naložených na ose 60kg a ja 40kg. Po celom dni, čo som si pripadala jak najvačšie poleno čo nič nedokáže a nezvládne, som mala ísťrobiť drepy s mega ťažkou osou, kde som si absolútne neverila, a bála som sa, že sa tam ztrápnim jak  nikdy. No nič, mali sme málo času na prípravu, keďže sme postúpili z 24. miesta, posledného postupového, takže sme šli hneď na radu. Tak som rýchlo utekala skúsiť OHS aspoň s prázdnou osou :-D Najlepšie čo sa mohlo stať je , že sme dostali organizátorku závodov ako rozhodkyňu :) Terezka bola úžasná počas celých 10tich minút čo sme ..teda som sa.. tam trápila s osou  nás povzbudzovala, hecovala a tá podpora mi strašne pomohla :) Čas nám začal bežať a my sme mali behom 10minutového time capu stihnúť toto všetko:                                      
 15-12-9
Synchronized ohs 60/40kg
Synchronized hang power clean 60/40 kg


Hore a dole, a držať osu nad hlavou :)

Hneď na začiatku som rozhodcov upozornila, že my začneme u OHS a aj skončíme, ale akosi mi nechceli uveriť :-D Čas odštartoval a ja som si osu vyložila postupne na ramená dozadu, Michal na mňa vždy čakal až to budem mať, lebo mi to trvalo dlhšie a potom jak už som videla, že on to drží nad hlavou, tak som pomyslela..do kelu šak ja to musím rýchlo dvihnúť bo už to drží dlho.. tak som sa poponáhlala, vyšvihla to hore a držala, všetkými silami som držala...a dole.. pod úroveň kolien a hore.. yes!  mala som prvý, hneď sme naviazali na druhý...super aj druhý zvladnutý! ..a tretí pojde? ...ideme dole..a smola..už som sa nepostavila, hodila som to pred seba. Pauza, napatlala som si ruky magnezkom a hor sa na to. Vyhodiť pracne na ramená a skúšať. Vnímala som svoj pot, boľavé zápastia, hudbu, krik ostatných, ktorý nás povzbudzovali, fotografa, a rozhodcov. Bolo úžasné jak nás podporovali..teda mňa hlavne. Terezka mi vždy vravela, aby som pevne držala chrbát, lokte, druhý rozhodca zas, aby som sa dívala dopredu. Neviem prečo sakra som sa u prvých OHS dívala do zeme :-D Ja mám techniku tohto cviku naštudovanú do aleluja...ale zrovna v moment keď by som to mala ovládať robím základné chyby...čiže rozhodca ma hneď upozorňoval a u tých posledných už som to šla lepšie :) Nechápem ani, prečo som si pred každým ďalším OHS musela dávať magnezko na ruky :-D jak keby to malo zmysel, kvoli tomu jednému OHS mať ruky dokonalo biele :-D Moment prekvapenia nastal, keď nám po uplynutí času Terka oznámila, že sme spravili 11 OHS! 11!!! Nie jeden jak som si na začiatku myslela, že spravím :)

Dívaj sa dopreduuuu! :-D

Potom ma čakala už len sprcha a sledovanie finále :) 
Najlepší zážitok z finále bol ten, ako tam plno báb spravilo svoj prvý muscle up na hrazde :) Tá atmosféra bola úžasná, každý povzbudzoval, tlieskal, Dj hral samé pecky. Namotivovalo ma to do ďalších tréningov, za čo som bola najviac rada.
Ďalšie závody ma čakajú 22.11., sú to závody týmov, 2 muži + 2 ženy, dosť sa toho obávam, ale užijem si to maximálne, hlavne nech už nemám žiadne zranenia :)

Majte sa krásne, A.



















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Deň dvanásty (streda 16.5.2019)

Pani Bakalárka, konečne!

Vianoce sa blížia :)