Ako sa hádzanárky HK Ivančice zoznámili s CrossFitom

V hádzanej trvá sezóna od septembra do decembra, to je zimná časť, a potom máme ešte jarnú a tá je od februára do apríla. A ako ste si mohli všimnúť, medzi tým sú dve pauzy, ktoré sa využívajú na letnú a zimnú prípravu. Keďže my hráme 2. ligu, až tak sa tá príprava nehrotí. Za čias, keď som hrala 1. ligu a WHIL-ku v Zlatnej a v Ostrave, letné prípravy začínali už v polke júla, a ja som bola vždy naštvaná, že mám tak málo prázdnin. 

Príprava totiž zahrňuje dvojfázové (niekedy troj) tréningy aj 4-5x týždenne, potom týždenné sústredenie a potom ešte prípravu v hale. V Zlatnej na SK, sme s trénerkou tetou Ľudou chodili behávať na hrádzu k Dunaju. Neznášali sme to! ☺ Mali sme aj sústredenie v Patinciach, čo je kúsok od Komárna, samé behačky, šprinty, posilovanie..nemala som prípravy rada :) 

Ako som hrala za Ostravu, mávali sme sústredenia kúsok od Lysej Hory. Už to je roky, ale každé sústredenie čo sme tam mali obsahovalo výšlap na Lysú horu. Daktorí to šli behom, no ja pekne pešo..prechádzočka v tempu :) Bolo jedno, že je zima alebo leto, na Lysú sme proste šli! Najlepšie to bolo v zime..Lysá pod snehom..a my sme oblečené ako na Sibír šlapali hore kopcom. No cesta naspať? Jedna veľká šmýkalka! Gate sme si roztrhli, ale toľko sa nasmiali.

Raz sme dokonca mali sústredenie na bicykloch. To bola katastrofa...ja moc bicykel nemusím, akože keby šlo len o to ísť nakúpiť do obchodu, alebo malá výjížďka ok, ale toto..dlhočizná cesta do Ostravice za Lysou horou. Pre mňa to bolo veľké utrpenie. A potom s tým bicyklom dojsť na vrchol Lysej hory... strašnééé! Ale všetko sme zvládli. Síce som došla ako posledná, ale došla :)

Teraz hrám 2.ligu žien za Ivančice. Máme letnú prestávku, takže to znamená, že v auguste začíname s prípravou. Keďže robím crossfit, mám vlastne sústredenia a prípravu neustále. Ale baby z mojho týmu to tak nemajú. Tak sme sa dohodli, že pojdu so mnou skúsiť CrossFit :)

Na začiatku júla sme absolvovali spoločne prvý tréning u Vládíka v Hulk Gyme. Holky sa CrossFitu dosť obávali, vlastne ani nevedeli čo od toho čakať. Predstavovali si to ako kruhový tréning a podobne, takže obavy mali. Ale to je tak so všetkým, keď človek ide do niečoho neznámeho, vždy sa mu zvýši adrenalín :)

A tak sme nakráčali v jeden krásny utorkový podvečer do Hulk Gymu. Na recepcii bol z nás pán  trošku vykolajený, naraz sa mu tam nahrnulo tak 6-7 báb, dal nám kľúčiky, a šli sme sa prezliecť do šatne. Vládika, hlavného trénera, som sa deň predtým pýtala, že kto nás bude mať na starosti, a vravel, že on, takže keď sme prišli do posilky a videla som ho tam, vravela som si, že super, je tam, to bude ok. Lenže!

Vládík sa s holkama predstavil, zavtipkoval a potom nám oznámil, že dnes bohužial musí utekať preč, že budeme mať tréning s Frantom. A ja, že čooooo??☺ Viete, František, je známy totálne zničujúcimi tréningami, vždy nás tlačí až na pokraj síl, a myslíte, že by prvý tréning dopadol inak?☺

Tréner Franta
Tak Vás trošku zoznámim s Frantom, je to chalan ako hora, teda myslím osvalený, vysoký moc nie je, no vlastne aj je...ako ja. Je to Slovák (čo ma teší, samozrejme), veľký športovec, neviem o žiadnej disciplíne, ktorá by mu robila problémy, je proste fakt šikovný. Poznám ho už nejaký ten rok, a vždy som si o ňom myslela, že je skvelý tréner.
Teraz ako sa s ním vídam v gyme častejšie, dokonca pod ním trénujem, sa len moj názor mnohonásobne potvrdil. Jeho tréningy majú hlavu a patu, zapadajú do seba, bavia nás, a vždy si siahneme na dno. Som strašne rada, že sa s Vláďom dohodli a posobí ako tréner v Hulk gyme, to nás (a tým myslím nie len pokročilých, čo už tam chodíme dlhšiu dobu) ale aj začiatočníkov posunie ďalej.

Prvý tréning
A teraz už k osudnému prvému tréningu :) Hneď ako Franta začal vypisovať tréning na tabulu, začala som si hovoriť...a do kelu, skončila sranda. Cviky s kettlebelom (ťažkým!), dajaké cviky na poriadne zadýchanie (angličáky, kliky, výpady), a nakoniec veeeľa opakovania cvikov vo dvojici (panák, angličáky, výskoky na bedňu, mrtvé ťahy s ktb). Tušila som, že to bude na baby moc. Šak po prvýkrát na Crossfite, v živote dajaké ťažké váhy nedvíhali, a on im tam šupne rovno kettlebell a neviem čo. Myslela som, že sa najskor zoznámia v pohodičke s technikou, burpees, drepy, kliky a podobne...a nie že budú hodené do pekla ☺
Nevadí..baby nie sú žiadne padavky, takže sa zoznamovali s kettlebelom, angličákami, drepami, dokonca aj s hrazdou, a každé Frantovo upozornenie ohľadom správnej techniky brali vážne. No ako som vravela na začiatku, tréning bol fakt dosť náročný, boli sme vyšťavené, baby lapali po dychu, ale zvládli sme to! :) Dievčatá sa potom z toho celý nasledujúci týždeň liečili, svalovica bola fakt obrovská. Hlavné ale je, že sme ďalší utorok išli zas!

Prvý tréning za nami :) 

Frantovi som potom pred každým našim tréningom písala koľko nás bude, a že nech pripraví dačo pre hádzanárky. Takže sme ďalšie tréningy zapojili behy, medicinbaly, veľa skokov na pneumatiky alebo boxy, no kettlebell zostal náš verný kamoš aj naďalej :) Bolo fajné prežívať tie počiatočné bolesti s babami, povbudzovala som ich, nech to vydržia, že to prejde, že začiatky sú vždy ťažké....

A ejhle minulý týždeň sme zvládli náš v poradí 5.ty tréning! :) Baby to moc baví, dokonca sa dohadujeme, že budeme chodiť pravidelne aj cez sezónu. Franta si myslím na nás zvykol, a my na neho tiež, vždy sa strašne posmejeme na tréningoch, tie jeho uštipačne poznámky nemajú chybu :-D Moc by sme si priali, aby sa chalani došli kuknúť na niektorý náš zápas, tak snáď ich nahovoríme. Nech vidia Ivančické hádzanárky v akcii :)


Som nadšená z toho, že sa mi moje dva veľké koníčky podarilo skĺbiť dohromady. Holky si možu teraz naozaj predstaviť, čo ja mávam za tréningy, a že keď chodím len raz týždenne na hádzanú, tak to vobec nevadí..lebo do toho mám ešte 3-4 tréningy crossfitu. A ja som zase na druhú strana rada, že si to skúsili a vytrvali, a že sa nám ten malý kolektív utuží. Už teraz sa moc teším na zápasy! 

Keď som minulý rok začala zase hrať hádzanú, dosť dlho mi trvalo si zvyknúť na nové dievčatá, nového trénera, nové tváre, akože ja som veľmi spoločenský tvor, ale trvá mi si na dačo zvyknúť a mala som obavy z toho všetkého nového. Ale holky boli strašne hodné, takže to šlo dobre. A teraz keď spolu športujeme aj pomimo hádzanej, je to fakt skvelé. Verím, že aj tá spolupráca na ihrisku bude omnoho lepšia.


Je úžasné mať okolo seba toľko ľudí, pozitívnych ľudí, či už na Crossfite, hádzanej, v škole....Som šťastný človek, fakt! :)

Majte sa krásne!
Anička













Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Deň dvanásty (streda 16.5.2019)

Pani Bakalárka, konečne!

Vianoce sa blížia :)